Stone

Det finns många tankar. Men vad som ska hända är allt annat än klart. är rädd att det framtiden har med sig på inget vis är lik det som jag varje dag går och drömmer om. Drömmar är lite jävliga. Dem tenderar att aldrig vara realistiska men ändå få för mycket uppmärksamhet och energi.

Men här sitter jag. Som vanligt de senaste veckorna alldeles för sent på natten och kan inget annat göra än att se på klockan hur tiden fortsätter att gå medens känslan av att livet helt står still sakta växer sig allt starkare.

Det går inte att komma ifrån att det inte riktigt finns något att eftersträva i livet, något varaktigt. Men att det skulle finnas varaktighet i något som är i ständig förändring, det är hur man än vill se på det en tanke som inte är helt förenlig med hur det verkligen ser ut i livet. Vilket är synd, då varaktighet är vad jag strävar efter i allt jag försöker ta mig för. Ens lägga den energi på.