Inga referenser, då är du inget värd.

Blev glad när jag loggade in och såg att jag hade ett oläst meddelande. "Inga referenser att du känner fotografer här eller jobbat med modeller förut. Inga prträtt i galleriet. Jag skulle inte chansa."

Referenser, varför ska alla ha referenser. Jag har inga referenser. Utan referenser får man inte göra någonting, utan referenser får man inte ens chansen att lära sig. Kapten Yossarian hade i alla fall turen att fastna på en medelhavsö.

Jag kommer nog aldrig att förstå mig på er verklighet. Men jag klandrar ingen. Men hade jag kunnat ställt krav hade jag nog också gjort det. Vem skulle vilja riskera att slösa bort dyrbar tid på att vara i närheten av en person som mig.

Men det var fem sekunder av glädje, bara att förtränga veckans alla andra timmar och intala mig att den var bra ändå så kanske jag kan glädjas över att jag har ett bra liv. Kände ju glädje...

Varför bryr jag mig ens. Varför vara ledsen över att en del saker aldrig kommer att bli av. Det är patetiskt.