Leva för jaget.

Man ska leva för sin egen skull, men man får inte tänka på sig själv i första hand. Förstår inte hur det går ihop. Fast det är antagligen inte meningen för hade jag förstått mig på någonting så hade väll livet sett anolunda ut.

Skulle bli glad om jag någon dag kommer fram till att det finns något som jag är bra på. Något som andra kan erkänna är en bra egenskap. Skulle må riktigt dåligt om jag en dag konstaterar att jag levt ett helt liv jagades något som inte finns.

Men vad är det att tänka på, man kanske skulle leva i nuet. Många fördelar, man behöver varken tänka på vad man har gjort eller hitta på visioner om hur livet ska utvecklas. Låter enkelt, för att inte tala om tråkigt.

På måndag ska jag till ännu ett meningslöst samtal hos min psykolog. Får väll tänka på något bra typ. Eller bara be om att bli utskriven så jag slipper slösa deras tid.