Samtal utan innehåll, hur gör man egentligen..

Måste lära mig hur man för ytliga konversationer hur man samtalar om ingenting hur man har ett samtal utan innehåll.

För jag förstår allvarligt talat inte, hur samtalar man om något utan att föra fram något. Hur håller man ett samtal så fjärran från verkligheten att man inte gör fördjupningar, lägger in tankar eller kunskap. Hur gör man egentligen.

Man får ju tydligen inte fråga helt random grejer heller utan det måste ju vara om något inom samtalat, men huuuuur gör man det när man för ett samtal om ingenting. jag fattar verkligen inte.

Jag klarar ändå inte av att vara ena parten i såna samtal för det innebär att man måste vara så jävla på hela tiden med att antingen komma på nya saker att prata om eller komma med frågor.. och det är en förmåga jag helt saknar.

Klarar ju inte av att tänka ut saker samtidigt som jag lyssnar. att sen lyckas formulera något vettigt att säga det går aldrig heller.

Jag hatar verkligen att vara den urusla människa jag är. Men vem skulle jag annars vara.

Eller är det så att när människor säger att man ska prata om ingenting så är det dom som inte ska prata om något bara typ lyssna på en annan prata om sig själv.

Nu ska jag sluta tänka på onödiga saker som jag ändå inte begriper. blir bara ledsen.

ska ta godnatt tabletten tror jag.