Ständig frustration.

All denna frustration. Jag vet inte vart jag ska göra av den. Men den gror sig starkare för var dag. Det är intressent att vi lever i en värld där det inte ens går att köpa ett par snygga stövlar utan att tvingas till att betala en mindre stats bnp för att låta en skomakare tillverka ett par. Man skulle kunna tro att den här världen var mer utvecklad än så.

Visserligen är det väll så med allt. Vill man ha något som ser bra ut, är gjort i ett bra material och inte producerat av en arme barn från tredje världen kanske det bara är att acceptera att det aldrig kommer bli gjort till vanligt folk, för det lilla som finns det är inte för dödliga. Fast det är väll så det ska vara antar jag.
 
Det är uppenbarligen inget problem för människor i alla fall. Borde verkligen sluta ställa orimliga krav på mig själv och andra. Om jag vill må bra. Fast hur bra kan man må egentligen om man betalar för något som man inte ens behöver tvivla på har producerats av en person på svältgränsen.

Det här samhället och dess ideal är äckligt det är det enda det är. och jag har ser ingen som helst anledning till att vare sig respektera det, dom som står för det eller dom som hyckler om det. Allre minst de sistnämnda.