Döden är bättre.

Politikerna kämpar hårt för att få riket att se så kasst som möjligt ut i våra grannars ögon medens dom engagerar sig precis lika mycket för att övertyga pöbeln om motsatsen. Det enda jag vet är att jag inte orkar bry mig längre, för det leder bara till djupare ångest och stärkt ovilja att leva.

Ibland önskar jag verkligen att det fanns någonting i samhället som gjorde den värd att leva i. Men det är alldeles för mycket att begära. Särskilt om egenskaper som insikt och konsekvensmedvetenhet fick utvecklas. Jag hade mått ljusår bättre om jag inte haft något av det. Okunskap är en välsignelse för den som vill känna glädje i det här samhället.

Men varför låta sånt man inte kan rå över förstöra ens liv, det är inget annat än riktigt jävla korkat. Klarar inte av erat äckliga samhälle längre, jag kommer aldrig förstå hur ni kan stå ut med er själva.