Om verkligheten bara var som tanken.

Det kanske inte är bra att tvinga sig in i roller. Att skapa fasader av något en inte är. Men det är minst dåligt.

Jag kan inte få någon hjälp. Det minst dåliga alternativet är att annamma en person som fungerar. Den bästa vore att bara.. dö.

Jag kan inget annat än vantrivas. Blir fysiskt äcklad av min kropp. Jag kan inget annat än känna en avgrundslös sorg över att hela tiden påminas om att jag inte känner mig själv.

Det är inget annat än fruktansvärt att vakna på morgonen och känna sig själv. Kroppen. Allt med den är fel. vetskapen att varje morgon resten av sitt liv kommer att se ut precis så är inget jag kan må bra över.

Det är det minst dåliga jag kan göra.. att verka som något jag tvingats till. Det är i alla fall inte omöjligt. Fortsätter jag försöka vara som jag ville att fler borde, då har jag ändå tillfört något.

Då har jag gjort er nöjda. Då har jag tillfört något till ert fruktansvärda samhället. och det är ju allt ni vill. Hade inte ens behövt tillföra något. Livet ska bara vara långt och smärtsamt, då är det som bäst, annars hade ni inte målat upp det som ni gör.