Självhat. Inget annat.

Hur gör man för att få självdisciplin. har varit hungrig hela kvällen och natten och nu sitter jag här och äter morgondagens middag, som så ofta. Varför är jag så fruktansvärt värdelös. Hur svårt kan det vara att vara duktig. Bra. Mot sig själv.

Tänkte att jag skulle sett en film eller två i natt. Men det blev det inget av för min externa hårddisk med allt sånt och alla mina foto-orginal, är någonstans i Stockholm, varför är jag så fruktansvärt värrdelös? Hur kan jag göra så här emot mig själv? Hur?

Hur skapar man någonting som är bra. Någonting som ger den kortvarigaste av glädje men ändå är stimulerande, konstant och en källa till lycka och sysselsättning. Går det överhuvudtaget att skapa något sådant. För det är vad jag behöver av livet för att kunna motivera en existens. För om det verkligen inte finns något som är bra då finns det ingen anledning att leva. tror att Ingen Ingen på alvar kan hävda att denne skulle vilja leva ett helt liv i lidande. Förlåt, men jag tror verkigen inte på det.

Hade det inte varit för Tavish hade jag inte ens övervägt att lämna sängen imorgon.