Mot Stockholm.

Trossen är packad, kängorna putsade. Nu ska bara Norrtåg och SJ lyckas med vad dom har betalt för. Fast... taxi större delen av resan vore inte helt fel.

Tavish hatar fortfarande tåg men hon får hel enkelt bita ihop. Hon kommer säkert inte att tycka om firmans hunddagis heller, men alternativet hundgården är värre.
Kan bli en traumatisk övning. Eller rätt lärorik. Hon behöver inte va ensam iaf. Det är de viktiga. nödplan finns givetvis.

Det kommer att gå bra. Det är jag övertygad om. Det kommer att gå bra, det här är nog den ända typen av aktivitet i livet där jag kan säga så om den i övrig djupa dimmans tillvaro.

När jag gick upp i morse och drack mitt morgonkaffe noterade jag till mången glädje att den första snön lagt sig över bergen. Så sjukt nice. Hoppas att den kommit närmre när vi kommer tillbaka.

"Stupa vi än alla i Tyskland äro likväl Svenskarna i Sverige säkra, de ju hava sina trettio krigsskepp"