Pengar kanske inte köper lycka...

 ... men det kan köpa möjligheterna att uppleva glädje, och den insiktsfulle vet, att glädje är vad som skapar lycka.
 
Personligen så vet jag att jag skulel vara lycklig om jag kunde ängna mig åt modellfotografering.
 
Om jag hade pengar för att köpa en bostad för att skapa något att kalla ett hem, då skulle jag bli lycklig. Om jag hade råd att köpa en gård långt ut på landet och spendera min tid i livet med ärligt arbete, då skule jag bli lycklig.
 
Om hade möjligheten att ensamsegla över atlanten då skulle jag bli lycklig. Hade jag haft möjligheten att göra det i sälskap emd någon annan hade jag varit änn lyckligare. Pengar är grunden för möjligheten, den lilla glädjen.

Så kom inte och säg att pengar inte kan köpa lycka. Det är enbart ett tecken på din insiktslöshet. För med pengar kommer möjlgiheter, och det är möjligheterna som är skillnaden på att förverkliga en dröm och på att leva och dö i sorg.
 
Men jag har säkert bara missuppfattat som vanligt.