Träning är så meningslöst.

Varför är det en omöjlighet att ge sig själv uppmuntran. Att glädjas över meningslöst lidande.

jag tränar varje dag. det sägs att det ska vara bra. Det är enbart fruktansvärt. Jag kan inte se vad som skulle vara så bra.

Jag blir inte starkare. Jag blir inte smalare. Jag får inta bättre kondition. Jag blir inte gladare. Jag blir ingenting av det alla ävdar kommer av träning.

Men det kanske bara är så det ska vara. Det kanske bara är masokister som tränar.. fan vet jag.

jag tränar ändå. Det är ju ändå tidsödande och ger något att hävda att tid lagts på.

kanske är jag bara för dum för att förstå vad som ska vara så bra. för dum för att lura mig själv till att det skulle vara något bra.

jag vet inte. fel har jag säkert i alla fall. det har jag ju alltid när det kommer till viktiga existentiella saker.
 
 
1 hjälp:

skriven

du tränar fel. det är omöjlit att träna varje dag på rätt sätt utan några resultat. kolla på you tube och läs tränings böcker.

Svar: Rätt svårt att klara sig igenom en dag utan att träna.. om en inte är sängliggande förstås. Men visst gör jag fel, för det fungerar inte vad min träningsknarkande bror än ger mig för tips eller vad jag än hittar på youtube. Men det fungerar ju bra för andra...
Amaranth