Varför kan jag bara vara duktig på att glädja någon annan.

Ja det är ett problem jag har.
 
Att glädja en annan: Ja det är enkelt, du får hela mitt liv, all min energi och vakna tid kommer jag lägga på strävan att glädja dig, med ihärdighet försöker jag allt för att möta din vilja.

Att glädja mig själv: Gråta i panik en vecka- försöka fem minuter- gråta i panik två veckor- försöka fyra minuter. Se allt förfalla. drunkna i ett avgrundslöst djup av svartaste tjockaste ångest, otillräcklighet och självhat.

Varför är det enda som kan göra mig glad, att göra någon annan glad?

Varför måste jag vara viktig för en annan för att vara viktig för mig själv?

Varför finns det ingen som helst motivation i min ensamma villsenhet?

Varför fungerar jag inte om jag inte blir stöttad?
 
varför är jag så?