Att ha ett intresse.

Vissa väljer att lägga alla sina pengar på kläder någon annan på teknikprylar, skidåkning eller inredning. Vid sidan av fotografin tillhör jag det sistnämnda, det är mitt brinnande intresse.
 
Jag skulle kunna köpa allt, gammalt som nytt. Billigt och dyrt och älskar andrahandsmarkaden. Där kan man fynda ordentligt. Det finns ingen anledning egeentligen att alltid köpa nytt. Det finns verkligen ingen anledning. För det finns så enormt mycket att hitta i andrahand.
 
Visst, ibland blir det kanske fel. Det är inte så lätt att se om hur saker och ting ser ut innan det kommer på plats. Det är inte lika lätt att byta ett ihopmonterat skåp som ett par jeans. Men det är en del av grejen.

Jag tycker inte bara om att inreda ett hem, Nej det hade varit för  begränsande. Lika mycket tycker jag om att konstruera och uppföra ett hem. Ett förverkligande av en tanke om någonting närmast fulländat.

Mitt hem hade kunnat vara min trygghet, en plats där jag trivas och har det ständigt fint. För någon annan är det viktigt att ha dom senaste jeansen, bästa skidorna eller den där teknikprylen. Men det är fruktansvärt att leva med att det jag verkligen älskar är omöjligt att göra.