Lärdom för livet.

En sak som livet har lärt mig, som alla unga borde lära sig, är att det spelar ingen somm helst roll vad du vill arbeta med eller vilka kunskaper du har. Alltig handlar om vilket betyg du har.

För jag är en sån där som bara har meningslösa kunskaper. Jag fick aldrig bra betyg. Jag har aldrig lyckats ta en examen. Betyder det att jag aldrig lyckats lära mig något, ja om en ska tro på samhälelt så gör det nämligen det.

Lärde jag mig någonting när jag studerade till skogsmästare ja en jävla massa. ändå kunde jag inte svara på tentafrågorna, när det gällde.

Lärde jag mig något när jag studerade riskanalys och krishantering ja en jävla massa. ändå kunde jag inte svara på tentafrågorna, när det gällde eller skriva den där uppsatsen som krävdes för att få fortsätta.

Men det är ok. Alla åren av studier. Alla de där bortslösade åren, dom har gett mig kunskap. Kunskap som jag aldrig kommer att ha användning av. För det är kunskap som inte finns. För det som inte finns på papper, det finns inte och kan aldrig finnas...

För att inte tala om att den som har körkort vet hur denne ska bete sig i trafiken och vilka lagar och regler som finns, eller... Själv har jag iof inget så att jag själv kan något om det har ingen betydelse för det finns inte på papper.

Men varför vara bitter över att samhället ser ut som det gör. Varför må dåligt över hur verkligheten fungerar. Enbart patetiskt.