En liten undran.

Eftersom att jag är lite för aspig av mig ibland skrev jag föjande till Fi

Hej

Fi vill ju införa ett tredje juridiskt kön, Fi är också för att införa kvotering i bolagsstyrelser.

Den enda logiska här vore att samtliga tre kön då ska kvoteras in i enlighet med jämlikhetsargumentationen fi för.

Men av ert material framgår att Fi endast anser att frågan handlar om män och kvinnor.

Borde jag tolka det som att Fi vill begränsa jämlikheten till enbart de två redan etablerade juridiska könen?

//---------

Förväntar mig i ärlighetens namn inte något som helst svar. Då det inte är något som politiskt engagerade brukar vara intresserade av att ge. Men någon gång kanske det inträffar.

För att kunna lämna ett svar tvingas den politisk engagerade att avstå från utopiska tankar ta till praktiskt tänkande istället och det kommer politiker aldrig att vara bra på. För realpolitik är ingen intresserad av i vårt samhälle.