Fin tre fel

Jag ser mig själv som transsexuell och behöver träffa en psykiater för att tala om möjligheten att remitteras till en könsidentitetsutredning.

Att vara i kontakt med psykiatrin är inte en upplevelse som är värdig någon. Men vad är det som är fel i föregående stycke.

Jo. Jag vet att jag är transsexuell, redan här tycker psykiatrin att det är dags att sluta fråga om en tid. Jag vet att det är en psykiater jag behöver träffa, oj oj oj Du som patient vet ingenting om någonting. Jag vet att det enbart är för att bli remitterad till en utredning, nä nä nä det finns massa annat som vi inom vården kan gära för dig istället, det kommer inte hjälpa dig ett skit men det känns bättre när vi själva får bestämma.

Men varför är det fel. Ja inte fan vet jag. Men finns det en sak som vården i allmänhet, psykiatrin i synnerhet hatar så är det en patient som vården misshandlat så länge att denne vet vad vården har för skylldigheter, och vilken sorts vård som ska ges.

den här jävla dagen.

Jag borde vant mig för länge sedan inte ha med vården att göra. Att den svenska vården som institution inte har något som helst existensberättigande.