GW jag älskar dig.

"Säg upp alla "riktiga poliser". Be därefter var och en av dem att fylla i en blankett där de på högst tio rader får förklara varför just han eller hon bör återanställas och vilka tjänster som de i så fall åtar sig att leverera till de skattebetalare som ger dem deras lön." GW om poliser och "riktiga polier"

"Två timmar och två flaskor rödvin senare, när jag sökt och funnit den sanning som blott står att hitta på botten av buteljen, är jag också klar över hur det hela måste ligga till. Jag har också återfunnit mitt gamla jag, elden i mitt inre brinner åter starkast i Norden, och jag uppsöker min hustru för att genast visa henne min kolumn om att Ernst Kirchsteiger i själva verket - och i djupaste hemlighet - är seriemördare och - med tanke på efternamnet - sannolikt också Nazist. Det är den enda rimliga och återstående förklaringen med tanke på den offentliga beskrivningen av "Allas Vår Egen Ernst"." GW om att tv4 höjer Kirchsteigers lön