Om jag somnar,

...snälla väck mig inte. För i min dröm finns den verklighet jag behöver.

I drömmen kan jag flyga till andra sidan av jorden med min bara kropp. I drömmen kan jag träffa vem helst jag vill, var helst jag vill. I drömmen existerar du och vi kan göra vad vi vill, när, hur och vart vi vill.
Vi väljer att bara få känna.

Känna varandras kroppar.
Känna andetagen.
Känna tiden stanna.
Känna av kyssar.
Känna känslan av att se djupt i varandras ögon.
Känna värmen från varandra.
Känna smärta, glädje och lustens njutning.
Känna trygghet i varandras armar.

Känna något, bara något litet, tillsammans.

Och om jag vaknar finns känslan kvar men verkligheten som jag så desperat behöver finns inte att hitta. Och känslan som var så verklig och bleknar sakta till en annan dröm. Så om jag somnar, snälla väck mig inte.

En del saker är bäst som drömmar. För i verkligheten kan inget så fint finnas. Det har livet lärt mig mer än något annat.