Lite samhällsförakt och konservatism såhär på förmiddagen.

Mitt förakt för det moderna samhället växer sig starkare för varje dag som går. Bara tanken på den totala brist av konsekveta och logiska beslut som styr äcklar mig.

Bank- id är ett bra exempel, Versionen för datorer hackades altså är det osäkert och får inte användas, det har ännu inte hackats i surfplattor och "smarta telefoner" altså är det säkert och felfritt, trotts att programets kod är identiskt. Lågiskt så det förslår.

Så länge som svenska myndigheter inte har lagt ned alla sina kontor kommer jag fortsätta besvära dom med pappers- blanketter. Det är väldigt säkert. För jag tänker inte aktivt delta i i förstörandet av ett tidigare hyfsat fungerande samhälle.

Jag vet att det en dag kommer det inte vara möjligt att prata med en myndighetsrepresentant längre eller göra någonting över huvudtaget utan en flashig app. Och den dagen kommer det inte längre finnas någon anledning att tillhöra det här samhället, för den dagen exxisterar inte lägre ågot samhälle..

Det är ungefär lika lätt att se någon positiv utveckling i det här samhället, som att få ett uppriktigt svar ur en politiker eller annan folkvald.