Söndag.

Haft sällskap till middag i form av en hund. Samtalsämnen var lättsamma, lite besvärligt dock när denna vill sitta i knät och norpa från min talrik. Det här med odresserade hundar tycker jag inte om.

Hösten har kommit. Efter två dagar av kyla och ihållane vind kom i dag något som med lite vilja kunnat vara snö. fruset var det, och inte va de hagel inte.
 
Att hälla vatten i munnen på en person som ligger på rygg brukar i de flesta sammanhang kallas för waterboarding vilket av FN är klassat som tortyr. I skolan så är det en rolig lek. Så långt gick vi aldrig i lekarna på min tid. Inte ens när det var nollning.
 
Skulle må bra av en vän i mitt liv. Men vänner är bara för såna som förtjänar det, eller är tillräckligt manipulativa. Vill ha en egenskap som någon skulle uppskatta. Det skulle nog hjälpa. Men vad jag vill, det har ingen betydelse i livet.
 
Ska börja med qigong bestämde jag i dag. när jag säger det menar jag att jag bokat tid. inget annat. visserligen tror jag inte på något av allt trams om energi- förflyttningar i kroppen, microkosmiska påverkningar och annat tramms men för muskelrörlighet är det nog väldigt bra.