Starbucks, vilket skämt.

Har länge tänkt att starbuks är ju så väldigt hypat i hela västvärlden av min generation så när jag nu kom ned till Stockholm tänkte jag att då prövar jag deras... det feinns inget ord för besvikelsen.

Jag blir sällan sur men allvarligt talat, det där kaffet var inte värt pengarna över huvudtaget,  än mindre köandet. Nej vill jag ha kaffeliknande dryck av den sorten så är nog kaffet på seven-eleven vid åsö bättre, billigare om inte annat.
 
Det taremot att säga det men till och med gyllenemåsens kaffe är bättre...

Lämnade min nästan fulla kopp och gick till mitt gammla stamhak vid hörnet mot spår 8 istället. Dom tjejorna går att lita på. Alltid perfekt och välsmakande oavsett val. Det är kaffe, inte blaskvatten med antydan av tjära och stenkol...

Det finns mycket jag över huvudtaget inte kan förstå mig på i det moderna samhället... hypen över detta misslyckande är en av dom. Men nu är det testat i alla fall, så fördom kan jag inte bli anklagad för.

På vägen hem ska jag se på krügers lidanden och öde.

Ivar: Vart har du lärt dig skjuta?
Tuula. När jag var tolv låg jag med en skarpladdad pistol under huvudkudden... I fall att de röda skulle komma.
Ivar: Vad skulle du göra då?
Tuula: Skjuta mig själv.

Bra miniserie från en tid då tvlicenspengarna faktiskt gick till någonting som Sveriges television själva skapade med ett stort öga för kvalitet snarare än "hur mycket skit kan vi köpa för monopolpengarna våra bulvaner tvingat av folket"