Bitter, nej. Ledsen, ja.

Att känna sig som tjej innebär inte någonstans det samma som att vilja anamma en stereotypisk tjejig roll. Det innebär bara att en känner sig ha en könstillhörighet.

Könet har all betydelse hur mycket andra vill påvisa annat. För mig har det de. Jag vill definiera mig som tjej. Men för mig innebär inte att vara tjej detsamma som att bete sig på ett i förväg bestämt sätt tyvärr, det hade underlättat otroligt mycket om det så gjorde.

Det är här det blir... Jag ÄR tjej, jag har bara inte äran att leva i en sån kropp. Och eftersom jag är en lesbisk sådan så har andras kön precis lika stor betydelse, jag söker mig till tjejer.

Logiskt, jätte mycket. För vad transsexualiteten gör här är att den fråntar mig rätten att känna så här, i samhällets ögon är jag inte transsexuell för att jag inte anammar deras föreställningar, bland transsexuella är jag det inte heller av precis samma anledning.

Jag tror aldrig att stereotyperna kommer att läggas åt sidan, för det sorgliga är att alla i debatten är precis lika beroende av deras existens. Viket tyvärr gör att jag aldrig kommer att kunna leva som den jag är.
 
Nu ska jag njuta av att det blåser storm, är mulet och endast femton grader varmt ute. Hoppas ni får en härlig dag.