Jobb, denna ständiga nagel i ögat.

Elva nya jobb sökta i dag och kanske leder något av dem till något bra. Varför dom nu skulle skilja sig mot alla andra tusentals ansökningar jag skickat.. Kanske klarar man sig till och med igenom hr och kommer till en vettig människas skrivbord någonstans långt borta i en öde korridor.
 
Man ska ha rutiner, dem hindrar än från att göra ogenomtänkta saker som bara leder än längre och längre bort från fördigställanden. Fast man ska vara spontan. I alla fall för att kunna bli omtyckt av andra människor.

Jag är ingenting av det. Inte på det positiva sätt som efterfrågas i alla fall. Jag gör saker spontant hela tiden. Så ofta att ingenting blir färdigställt. För det jag har möjligheten att göra kräver för mycket intresse, fokus och energi. Det är visserligen inget problem när jag gör något jag faktiskt tycker om.

Man ska ha tio bollar i luften, för det är ett bevis på att man är en bra och driftig människa. Jag tror visserligen att kvalitet är bättre än kvantitet. Men kvantitet måste vara bättre än kvalitet, annars hade det inte varit normen. Men va vet jag.