Bad by design

Ville verkligen göra något efter frukosten för det är bra väder. närmre bestämt tänkte jag ta en bild som jag velat ta jätte längre av staden men som det aldrig riktigt har varit rätt väder för. Men jag har slarvat bort min kamera. Känner mig riktigt duktig, Så där duktig som jag alltid är. Världen älskar mig.

Men det hade kunnat varit sämre. hadde kunnat bo i stockholm när tomten av alla tomtar är där och hela samhällets elit lägger sig platt för hans fötter. bläää.

Synd att jag förstört mer än bara den här dagen men det var väll  bara en tidsfråga innan något sånt här skulle hända egentligen.
 
Jag gör båtar som sjunker. Sjunker genom minnen och drömmar. Jag gör båtar som inte behöver lattituder, de navigerar som förglasade kärl mot fantasins horisonter. Den är en symbål för medvetande. Vi har alla ett respektfullt förhållande till båten. Ingen hugger upp sin trötta båt till kaffeved.
 
När hon inte längre orkar får hon vila i frid och sakta ge näring till nya båtar. Nog fins det allt en anledning till att den mest råbarkade sjöman vördnandsfullt kallar sin livförsäkring för Hon. En livgivande själ att lita till när samhället skiljs från fast mark.