Tänker inte säga vad var det jag sa.

"Demonstranterna från ryska landsbyggden" som okuperar statsbyggnader i Donetsk har beslutat om folkomröstning för att bilda en republik... undra vad den republikens första fråga kan handla om.... skulle det kanske kunna vara: vill vi bli en del av ruskiland...

Under tiden förundras jag över svenska allmänhetens, journalisternas och politikernas naivitet och oförmåga att se de enklaste av samband ock i alla fall överväga att lära sig någonting av tidigare händelser. Jag äcklas av er.
 
Det är lite synd att ni alla politiker i sverige och auropa är alldeles för upptagna med att twittra om hur oroade ni är.
 
Det är lite synd att ni alla svenska journalister som ska bevaka folkets intresse är för insiktslösa, rent av dumma för att ens klara av att göra det knapphändigt.

Det är lite synd att ni alla politiker inte kan förlita er på världspolisen USA den här gången. Utan istället själva måste lösa det här skiten NI försatt alla i.

Det är lite synd att stora delar av svenska folket litar på vad som kommer fram i de svenska nyhetsflödet istället för att försöka ta reda på vad som sägs i utlandet.

Men även om ingen i svenska kultur eller medieeliten tror på att "demonstranterna"  i Donetsk efter en inte alls riggade folkomröstning *host* kommer ansöka om att bli en del av Ryssland, så ska jag inte säga vad var det jag sa om en månad.
 
För jag vet också att SÄPO är av uppfattningen "En del av det här tolkar vi som förberedelser för krig eller för hot om väpnat våld mot Sverige" men det är ju en inte politiskt och journalistiskt erkänd tolkning.

Ärligt talat har jag avsevärt högre förtroende för polisen än för både journalister och politiker tillsammans.