Den eviga ångestens kvävande grepp.

Måste sluta må dåligt av att se alla fina människor som tillsynes mår bra och är bekväma med sig själva. måste sluta må dåligt av det psykiskt så väl som fysiskt. men hur.

känner full maktlöshet. Vad jag än känner eller gör är det omöjligt att fly. Jag kan inte göra mig till något mer än en lögn.

snart snart är hela min gamla garderob utfasad. ute är det gamla skalet av överdriven manlighet. in en välavägd feminin blandning gjord av kännslan av vad som är fint. vad som passar min smak och inte tanken om att i första hand hålla en fasad.

Bara det kroppsliga fortsätter vara fel. ett fel som tränger bort allt annat. annatomiskt helt åt helvette.

jag vill bara må bra.

att motivera något vidare levande hänger nu på sjätte försöket, ett ok till behandling. jag klarar inte ännu ett nej.
 
vill hitta en vän. En person att prata med om allt. Någon att ses och fika leka handla flanera och skratta med. Någon som omsorgsfullt skulle lyssna även om uret så var halv fyra på morgonen. Om jag bara kunde förtjäna en sån relation.