Genusar och politikerstyrning.

Alldeles för ofta går jämlikhetsdebatter mot ett och samma håll: "radera alla skillnader mellan allt så är inget olikt det andra och då jämlikt". Det tycker jag är problematiskt, istället för att erkänna skillnaderna hos människor men fortfarande värdera dom lika - om man nu ska utgå från demokratiska principer. Men jag vet ju tyvärr att demokrati endast är ett mode ord i de engagerades agendor.

Något jag stör mig grovt på i dag är Attefall:s (inrikesminister tillika bostadsminister) attack på Ingves (riksbankschef). Sverige har en av västvärldens mest politiskt styrda riksbanker. Vilket i sig är ytterst problematiskt. Och det är det som blir så väldigt tydligt när vi har Ingves å ena sidan som gör allt för att utföra sitt uppdrag och Attefall å andra, som inte verkar ha någon som helst aning om vad sitt uppdrag går ut på...

En teknokrati kommer alltid bli bättre än den skit det här landet insjuknat i. Kom igen liksom, på allvar, är verkligen pajsarna i riksdagshuset de bästa, klokaste och förankrade människor att leda ett land. Jag har länge tvivlat och kommer så fortsätta för det är fan inte mycket genomtänkt som kommer ur deras maktgiriga händer.

-We're willing to wipe the slate clean, give you a fresh start. All that we're asking in return is your cooperation in bringing a known terrorist to justice.

-Yeah. Well, that sounds like a pretty good deal. But I think I may have a better one. How about, I give you the finger.