Frustrationen.

Transexuella och transvestiter är två helt olika grupper och jag som transexuell har inget som helst intrese att bli bemött som en transvestit. Det är en ren kränkning för mig. Inte för att det är något fel på transvestiter. Utan för att jag helt enket inte är en, och jag genomgår inte ett könsbyte för att det är en fetish eller skoj!! Utan för att bli mig själv!! det är en vansinig skillnad.

För mig handlar min transition om att förändra min kropp så mycket som det går för att kunna passera bättre, inte att ändra mina uttryck och strunta i hur jag ser ut och bara vara nöjd med det, isf skulle jag aldrig behöva genomgå ett könsbyte!

Ibland undrar jag om RLTs funktion är att se om den (faktiskt) transexuella personen klarar av att leva i samhället (och bli sedd och bemött) som en transvestit? För att på så vis bevisa något för vitrockarna........ det är bara helt jävla sinnes.

Jag tycker det är sjukt, allt jag gått igenom från transvården är sjukt, sen så är väl inte mitt fall direkt det värsta heller.