När uselt blir patetiskt.

Varför kan jag inte bara göra det som folk säger fungerar och lyckas? Hur svårt kan det vara? Varför fungerar det för alla andra? Varför är jag så värdelös?

Varför kan jag inte bara göra som alla säger. Varför kan jag inte bara tänka positivt och ignorant och sen är alla problem ur världen? Varför kan jag inte bara alla de där grejer som fungerar för att få ett jobb, klara av en tenta, prata med en annan människa, bli smal, hitta en vän. Varför Ni säger alla att det fungerar.

Jag skulle inte förvånas om allt bara är lögner utan någon som helst bärighet i verkligheten. men jag vill nog hellre tro att jag bara är dum i huvudet.

Men seriöst hur jävla svårt kan det vara egentligen? Om metod a verkligen fungerar så är det ju bara att göra den och sen det positiva resultatet men det fungerar ju aldrig. Hade någonting av det som alla lovat fugerar så hade bra mycket varit bättre i världen.

Lyssnade på er som sa att det var bäst att satsa på plugg och att relationer kan komma senare. Skulle ha struntat i vad ni sa. Borde ha vetat bättre. Men det är enkelt att vara efterklok så här långt senare utan någon examen, utan någon som helst aning om hur sociala relationer skapas eller ens vad vänskap handlar om.