Snälla sluta våldta demokratibegreppet.

Jag kommer aldrig att respektera människor som stör torgmöten, oavsett färg.

Jag kommer aldrig att respektera människor som förstör valaffischer, valstugor och dylikt, oavsett färg.

Jag kommer aldrig att respektera människor som utövar politiskt motiverat våld och hot, oavsett färg.

Jag kommer aldrig att respektera människor som inte har respekt för andra, oavsett färg.

Jag kommer aldrig att respektera människor som under inga omständigheter kan respektera sina meningsmotståndare och samtidigt hävda sig stå för demokratiska värderingar, oavsett färg.
 
Jag kommer aldrig att respektera människor som anser att det konstruktivaste som finns är att förstöra andra människors liv på grund av deras tro, oavsett färg.

Men det verkar bara vara jag som tycker det är löjligt att störa tal oavsett vems tal det gäller.
 
Om du anser att din världsuppfatning och din utopi är bättre än andras, försök då sprida den på ett konstruktivt sätt. att bua när någon annan talar är bara patetiskt och inget som någon annan respekterar. Ta diskusionen istället. Försök vara konstruktivt... eller är det alldeles för mycket begärt?
 
Elle vad vet jag.

Du kanske är just en sån person som innerst inne uppskattar att framföra din åsikt medans folk kastar gatsten på dig. Eller skriker glåpord efter dig på gatan, krossar fönstrena på din bostad, sätter eld på din bil. Eller kastar ägg på dig bara för att du har en tanke om samhället. I så fall är det i alla fall förståeligt att du beter dig som du gör.