Verkligheten är otrevlig.

Hur hittar en egentligen en person som är villig att offra sin egna dyrbara tid för någon annan? Tillsynes är det helt omöjligt. Den som håller i kameran får under inga omständigheter vara novis. Varför? helt seriöst... varför?

Jag har kan ha lite förståelse för att människor på sin dyra fritid väljer att spendera den på ett så för dom bra sätt som möjligt. Inget konstigt i det. Inget konstigt i att den som vill lägga stor tid på något vill att den ska vara så bra spenderad som möjligt.
 
Ändå är jag så efterbliven att jag inte kan sluta gråta när jag tänker på hur fint det skulle vara att lyckas förverkliga en del tankar.

Om det ändå vore för att det inte blev något för att jag är så fruktansvärt tråkig att vara nära.. men det kommer ju aldrig ens så långt..

Lärdom från livet, för att tillåtas fotografera andra krävs att du är charmant, har en obegränsad mängd social kompetens, har ett bräddfyllt portfolio, gärna hundra referenser och helst en stor trave pengar.