Lycklig av stora mått.

Såatte.. var pratat könsidentitetsutredning i dag. Äntligen har den striden vunnits av mig. Fast inte bara mig för jag hade inte sett den här dagen utan några väldigt bra personer. Det är så fint att prata med läkare som faktiskt vet vad dem håller på med. I alla fall kan göra det intrycket. Det är så jävla underbart. Jag är så sjukt glad.

Att det kan kännas så fint att utredas för att stämplas av samhället som störd både fysiskt och psykiskt. Känner för att fira. Hur uppmärksammar en egentligen händelser i kategorin 'viktigaste i livet'? Strunt samma. Jag är lycklig idag. Lycklig och kramig.

En spegelbild av mig själv,
tysta tankar, fruset hopp
Skapar en tillvaro
ibland mörk, ibland ljus.

Jag vill lyckas.
Redo att ta klivet
över skuggor och tvivel.
Klivet över alla rädslor.

Med vinden i ansiktet,
mot vinden och demonerna,
mot stormen när smärtan är omslutande,
mot falska hopp och illusioner.
Med vinden i ansiktet.

Sökte en morgon,
redo att ta klivet
över skuggor och tvivel.
Klivet över alla rädslor.